Persbericht "Dut is 't den"

Persbericht Stichting Zikomo

€ 4000,- voor Stichting Zikomo
De verkoop van het boek ‘Dut is ’t den’ door Wim Baas heeft €4000,- opgeleverd voor Stichting Zikomo. Met dit bedrag zullen inwoners van het straatarme Malawi worden geholpen.

Stichting Zikomo
Stichting Zikomo is opgericht op 10 november 2003. Doelvan de Stichting is het financieel ondersteunen van kleinschalige projecten in Malawi, een land in zuidelijk Afrika. Zo wordt er voorzien in de meest dringende, vaak dagelijkse behoeften van mensen. Zoals voedsel, schoolgeld, medicijnen, zaaigoed en kunstmest. Eén van de bestuursleden van de Stichting heeft een half jaar bij de zusters van Onze Lieve Vrouw in Malawi gewoond en gewerkt. Met die zusters onderhoudt de Stichting contact en zij beoordelen, telkens in overleg met de Stichting, waaraan giften op dat moment het beste besteed kunnen worden. De giften komen zo rechtstreeks bij de bevolking in Malawi terecht. Op die manier blijft er niets aan de bekende strijkstok hangen! Meer informatie over Stichting Zikomo kunt u vinden op: www.stichtingzikomo.nl

Dut is ‘t den
Van 6 februari tot 31 maart kon u in diverse Deen filialen het boek ‘Dut is ’t den’ van Wim Baas kopen. ‘Dut is ’t den’ is een boek met verhalen in het West-Friese dialect. Daarnaast zijn ook anekdotes en het levensverhaal van de in 2006 overleden koetsier Peter Snip terug te lezen.
Van ieder verkocht exemplaar van het boek ging een gedeelte van de opbrengst naar Stichting Zikomo. Nu zijn de boeken bij Deen verkocht en de opbrengst is bekend gemaakt. Zeer blij mochten Gré Zielman en Christine Baas namens Stichting Zikomo een cheque van € 4000,- in ontvangst nemen uit de handen van schrijver Wim Baas en Gijs Otten van Deen Huesmolen (zie bijgaande foto).

Besteding €4000,-
Met deze €4000,- zal een HIV/AIDS ruimte worden gebouwd bij het ziekenhuis in Bangula (Malawi). HIV/AIDS is een enorm probleem in Malawi. In deze nieuwe ruimte worden de activiteiten rondom HIV/Aids geconcentreerd. Men kan er terecht voor informatie, testen, registratie, medicatie en begeleiding.
In juli 2008 gaan tweede leden van Stichting Zikomo op bezoek bij de zusters in Malawi en hopen met eigen ogen de vorderingen van de bouw van deze ruimte te kunnen zien.
Stichting Zikomo is Wim Baas zeer dankbaar voor dit gulle gebaar! Daarnaast willen wij graag Deen supermarkten bedanken voor de medewerking t.a.v. de verkoop van het boek.
Wim en Deen: Zikomo Kwambiri (hartelijk bedankt)!

actiedutistden

“Dut is ’t den” nog niet in huis?
Omdat er nog steeds veel vraag is naar het boek is het nu ook verkrijgbaar bij Boekhandel Stumpel in Hoorn en Medemblik.  ‘Dut is ’t den’ wordt ook verkocht bij optredens van Wim of via zijn website www.bloidkoikebloive.nl  .

De prijs van het boek is € 12,50