Boekverkoop

Wim Baas en Deen: Zikomo!

Tweede druk ‘Dut is ’t den’ van Wim Baas te koop bij DEEN

Eerste druk
Op 28 augustus 2007 is het boek ‘Dut is ’t den’ van Westfries Wim Baas, uitgekomen in een oplage van 1000 exemplaren. ‘Dut is ’t den’ is een boek met verhalen in het West-Friese dialect. Daarnaast zijn ook anekdotes en het levensverhaal van de in 2006 overleden koetsier Peter Snip terug te lezen. Omdat het de bedoeling was dit boek te verkopen tijdens Wim Baas zijn optredens in het Westfriese dialect, werd ervan uitgegaan dat het vijf jaar zou duren voordat de boeken van de eerste druk verkocht zouden zijn.

Verkoop bij Deen
We zijn vijf maanden verder en de eerste druk is bijna uitverkocht! Daarom is er besloten om een tweede druk te laten maken. Was de verkoop van de eerste druk nog kleinschalig, dit zal met de tweede druk anders zijn! ‘Dut is ’t den’ zal nu in heel Noord-Holland te koop zijn. Bij diverse filialen van supermarkt keten Deen zal het boek vanaf 6 februari tot en met 31 maart 2008 te verkrijgen zijn. Zo kan iedereen in Noord-Holland, die geïnteresseerd is in het Westfriese dialect gemakkelijk in het bezit komen van dit unieke boek! ‘Dut is ’t den’ kost € 12,50.

Wim Baas en Wil Hartog kenden elkaar al voordat Wil een bekende Nederlander werd. Nog altijd hebben ze contact en spreken dan in het dialect tegen elkaar. Vandaar, dat Wim Wil Hartog heeft gevraagd om het eerste exemplaar van de tweede druk in ontvangst te nemen.

Deel opbrengst voor Stichting Zikomo
Van ieder verkocht exemplaar gaat een deel naar Stichting Zikomo. Stichting Zikomo is opgericht op 10 november 2003. Doelvan de Stichting is het financieel ondersteunen van kleinschalige projecten in Malawi, een land in zuidelijk Afrika. Zo wordt er voorzien in de meest dringende, vaak dagelijkse behoeften van mensen. Zoals voedsel, schoolgeld, medicijnen, zaaigoed en kunstmest. Eén van de bestuursleden van de Stichting heeft een half jaar bij de zusters van Onze Lieve Vrouw in Malawi gewoond en gewerkt. Met die zusters onderhoudt de Stichting contact en zij beoordelen, telkens in overleg met de Stichting, waaraan giften op dat moment het beste besteed kunnen worden. De giften komen zo rechtstreeks bij de bevolking in Malawi terecht. Op die manier blijft er niets aan de bekende strijkstok hangen!

Met de verkoop van het boek wordt er gestreefd naar een opbrengst van € 4000,- voor Stichting Zikomo! In het gebied waar Stichting Zikomo actief is, is momenteel een grote behoefte aan een ambulance. De opbrengst van het boek, kan ervoor zorgen dat er een ambulance blijft rijden en een groot gebied niet verstoken raak van (snelle) medische hulp. Stichting Zikomo is Wim Baas zeer dankbaar voor dit gulle gebaar!

Zikomo Kwambiri (hartelijk bedankt)!

Meer informatie over Stichting Zikomo kunt u vinden op: www.stichtingzikomo.nl
Voor meer informatie over de activiteiten van Wim Baas: www.bloidkoikebloive.nl