Kerstmis 2006

Toen we enkele weken geleden belden met de zusters in Malawi, was het er meer dan 30°C.
In Nederland was het niet koud voor de tijd van het jaar, maar toch heel wat frisser dan daar.

Met de oogst in Malawi lijkt het gelukkig iets beter te gaan. In sommige delen van het land is er voldoende om ook voedsel te kunnen verkopen aan gebieden waar de oogst minder was. De schappen in de 'supermarkten' daar liggen echter nog lang niet zo vol als hier.

In Nederland is er veel discussie over de zorg. In Malawi is er veel zorg omtrent HIV/aids. Er komen steeds meer wezen bij en de kindertehuizen raken (te) vol en moeten 'nee' verkopen.

De tegenstellingen tussen beide landen zijn groot, maar er zijn ook overeenkomsten. Iedereen zal zich kunnen herkennen in de jongetjes op de voorkant van deze kaart. Vriendschap is universeel. Samen kun je vooruit. Ondanks de verschillen in de wereld houden wij graag vast aan de overeenkomsten: wij zijn allemaal mensen die behoefte hebben aan een (helpende) hand. Die helpende hand, maakt het verschil.

Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de acties van Stichting Zikomo voor Malawi. De kring wordt steeds groter.

Ook dit jaar vragen wij u om bijvoorbeeld geen of minder kerstkaarten te versturen, zodat het zo bespaarde bedrag in Malawi kan worden besteed. Helpt u mee?

Met z'n allen kunnen we de kinderen en volwassenen in Malawi blijven steunen.

Zikomo (bedankt)!

Wij wensen iedereen in Nederland én in Malawi een voorspoedig 2007!

Stichting Zikomo,

Geeske Ruitenberg
Christine Baas
Gré Zielman-Singer

Donaties kunnen worden overgemaakt op bankrekeningnr. 3442.33.898 t.n.v.
Stichting Zikomo, Oostwoud.